Prejsť na obsah
25. júna 2024

Tento rok spúšťame predaj prémiovejších projektov

Rozhovor s Ivanom Bratkom, riaditeľom predaja rezidenčných nehnuteľností JTRE

1. Posledné obdobie nebolo pre sektor rezidenčných nehnuteľností jednoduché. Ako sa vám podarilo zvládnuť výzvy, ktoré prinieslo?

Najdôležitejšie pre nás bolo prejsť cez toto obdobie bez zaváhania a pripravovať ďalšie projekty. Po dvoch rokoch stagnácie a útlmu na trhu rezidenčných nehnuteľností sme už s príchodom tohto roka cítili náznaky oživenia. Či už ide o návrat zákazníkov aktívne hľadajúcich  svoje vlastné bývanie alebo nové investičné príležitosti do budúcich rokov. O znovu naštartovaní trhu nás utvrdili tvrdé predajné čísla a dosiahnuté výsledky v prvom kvartáli tohto roka. Dnes sme presvedčení, že tento rok bude v znamení pokračujúceho pozvoľného rastu, ktorý by sa už v roku 2025 mohol opäť dostať na dvojcifernú úroveň.

2. Aktuálne ste spustili predaj projektu Downtown Yards a plánujete tento rok predávať aj ďalší prémiový projekt Ganz House v srdci Eurovea City. Aký vývoj predajnosti očakávate?

Pri projekte Downtown Yards môžeme už dnes objektívne skonštatovať, že sa nám ho podarilo úspešne uviesť na trh, pričom  sa teší od úvodu veľkému záujmu klientov. Výsledkom sú výborné  čísla za necelé tri mesiace od spustenia predaja, ktoré presiahli aj naše očakávania. Je to odmena za množstvo práce celého tímu, ktorý sa na príprave projektu pred uvedením na trh podieľal. Čoskoro prinesieme na trh  aj prémiový butikový projekt Ganz House, aktuálne  už  vo výstavbe,  o ktorý  evidujeme rovnaký záujem už v tejto prípravnej fáze. 

 3. Pri prémiových projektoch prevažujú investiční klienti pred hypotekárnymi. Ako to bude pri spomínaných projektoch?

Naše rezidenčné projekty sa snažíme vždy nadizajnovať tak, aby boli atraktívne  pre investičnú klientelu a  aj kupujúceho, ktorý rieši svoju vlastnú bytovú otázku. Všeobecne platí, že v úvodnej fáze predaja z papiera sa stretávame najmä s investičným klientami a postupne so zvyšujúcim sa stupňom dokončenia projektu je to klient hľadajúci  svoje vlastné bývanie. Z hľadiska financovania by sa dalo konštatovať, že s rastúcou cenovkou klesá podiel hypotekárnych klientov v projekte.

4. Aktuálne je už stavebný ruch na trojuholníkovom pozemku v Eurovea City, kde začína výstavba butikového projektu Ganz House. Kedy plánujete spustiť predaj?

Prípravné práce z hľadiska obchodu a marketingu pred uvedením projektu na trh v týchto dňoch bežia naplno. Sme si vedomí toho, že náročnejšie obdobie na rezidenčnom trhu si vyžaduje o to dôkladnejšiu prípravu. Spustenie predpredaja odhadujeme do niekoľkých týždňov.

5. Ganz House ponúkne iba 65 rezidencií. S akou cenovkou možno počítať vzhľadom na výbornú lokalitu a malý počet bytov.

Ganz House je projekt vo vysokom štandarde, vlastnou recepciou a malým počtom bytov. Začíname aktívne s  výstavbou a nemáme zásadnú potrebu predať byty čo najrýchlejšie. Naopak veríme, že nášmu butikovému projektu hodnota v čase porastie, a že najlepšie ceny dosiahneme vtedy, keď bude projekt takmer hotový a ľudia budú vedieť osobne uchopiť to, čo ponúkame. Určite budeme atakovať najprémiovejšie ceny, pretože ide o bývanie staromestského typu, v exkluzívnej, dnes už stabilizovanej lokalite, s prístupom k nábrežiu a všetkým službám, ktoré zóna Eurovea City ponúka.

6. Pre akého klienta bude vhodný projekt Ganz House? Kto bude „cieľovka“, keďže ide o top lokalitu?“

Cielime na úspešnú, zároveň náročnú klientelu, ktorá vie oceniť hodnotu butikového produktu so 65 jednotkami v centre žiadanej nábrežnej štvrti Eurovea City. Takéto projekty v centre mesta v princípe nie sú. Dalo by sa tu teda hovoriť o limitovanej kolekcii bývania.

7. V predaji máte už projekt Downtown Yards, ktorý je súčasťou bratislavského centra v kontakte s pokojnou štvrťou s rodinnými domami. Prečo ten názov, čo je za tým?

Doslovný preklad znamená „Dvory v centre mesta“ alebo voľne preložené „Dvory v downtowne“. Je to unikátne miesto v samom srdci downtownu, ktoré svojou harmóniou malometrážnej zástavby a modernej nadčasovej architektúry prináša pokoj, avšak v dotyku obchodného pulzujúceho centra. Samotný názov tak predurčuje pozicioning nášho projektu. Napríklad na Pláteníckej ulici sme už revitalizovali existujúcu stromovú alej a predĺžime ju až po Prístavnú ulicu. Downtown Yards je už teraz najzelenším počinom z dielne JTRE, čo sa rezidenčných projektov týka.

8. Pre koho je tento projekt určený?

Pre nás sú to mladí a úspešní ľudia a ich rodiny, ktorí chcú žiť v centre mesta a zároveň využívať výhody pokoja vo dvoroch. Títo ľudia chcú na jednej strane ťažiť z dostupnosti infraštruktúry, ktorá je v dotyku projektu aj v projekte samom už integrovaná a na strane druhej mať k dispozícii kvalitný priestor na spoločné chvíle s rodinou a priateľmi. Budúci rezidenti budú mať možnosť taktiež využívať všetky možnosti predĺženej dunajskej promenády na kultúrne a spoločenské vyžitie v spojení s aktívnym oddychom.

9. V čom je Downtown Yards iný oproti konkurenčným projektom? V predpredaji ste predali 135 bytov.

Priniesli sme na trh projekt, kde si každý klient nájde všetko čo čaká od života v meste. Od moderného mestského života totiž očakáva každý niečo iné. Pre rodiny je to bezpečný prístav v ruchu veľkomesta, kde parky a zelené plochy sú len krok od dverí. Pre milovníkov mestského života a kultúry je to prístup ku galériám, divadlám, kaviarňam a spoločenskému dianiu. Pre investorov, je to hodnota lokality, kde sa rozvoj nikdy nezastaví. 

10. Plánujete ešte tento rok spúšťať predaj bytov aj v iných projektoch?

Pracujeme na viacerých projektoch v rôznych mestských častiach a naprieč segmentami, od dostupného až po prémiové bývanie. Pevne verím, že našim klientom ešte pripravíme v druhej polovici roka 2024 niektoré novinky z našej dielne. Vnímame, že sme pre našich klientov stabilný partner, čo je v prípade kúpy bytu kľúčové. JTRE má za 28 rokov pôsobenia na trhu dobré renomé a vysoké povedomie. Je to z veľkej časti aj preto, lebo staviame a doručujeme produkt načas a v deklarovanej kvalite.

Súvisiace články

  • Tento rok spúšťame predaj prémiovejších projektov

    Rozhovor s Ivanom Bratkom, riaditeľom predaja rezidenčných nehnuteľností JTRE 1. Posledné obdobie nebolo pre sektor rezidenčných nehnuteľností jednoduché. Ako sa vám podarilo zvládnuť výzvy, ktoré prinieslo? Najdôležitejšie pre nás bolo prejsť cez toto obdobie bez zaváhania a pripravovať ďalšie projekty. Po dvoch rokoch stagnácie a útlmu na trhu rezidenčných nehnuteľností sme už s príchodom tohto roka cítili náznaky […]

  • Pri kampani nehrala umelá inteligencia len vedľajšiu úlohu, ale stala sa kľúčovým nástrojom v rukách tvorcov

    V ére digitálnej transformácie sa umelá inteligencia (AI) stáva neoddeliteľnou súčasťou kreatívnych procesov v mnohých odvetviach, vrátane marketingu a reklamy. Ako môže AI obohatiť tradičné prístupy a priniesť nové možnosti pre tvorbu kampaní? Pri launch kampani pre realitný projekt Downtown Yards od JTRE, nehrala umelá inteligencia len vedľajšiu úlohu, ale stala sa kľúčovým nástrojom v […]